Mörker & åter mörker...

Vem ser ljuset i slutet på tunneln...? Hoppas på mig...
men man kan väl aldrig vara riktigt säker på nånting alls över huvudtaget... eller?
vad kan man vara exakt säker på..? att man ska dö...? ja de e ju säkert... men när är ju osäkert...
jag vet inte om man ska tro eller hoppas på en massa saker, då blir man ju bara besviken när man inte får eller uppnår de önskvärda... ska man då gå runt å inte hoppas eller önska sig nånting, för att slippa besvikelsen menar jag... tänk ett liv utan mål eller något att sträva efter, vad ska man då göra?
vem säger om man ska få de man önskar sig...? Är det alltid bara upp till en själv att se till att få de man vill...? Det skulle nog kunna va så... fixa de som fixas vill...
Jag önskar mig många saker och ofta tycker jag att jag försöker jobba för att få de jag vill ha... men när det känns som att hela ens existens mottas av alla möjliga yttre situationer då känns alla ansträngningar dubbelt så jobbigt...
men ser fram emot ett nytt halvår, skadefri och frisk...

hörde någon som sa: Jag är ju inte van vid att vara ensam... då tänkte jag att jag är inte van vid att inte vara ensam.... vem är mest patetisk, den som håller fast vid de som finns hur dåligt de än må vara eller den som inte kan få någon alls att stanna...?

jag ser ofta de jag vill ha i andra människor... hur lyckliga är dom... ? vill jag ha de dom har, skulle jag vara lyckligare då? Är jag inte lycklig... ? är jag olycklig? jag tror inte de...vad skulle jag vara olycklig över... vad skulle jag vara lycklig över... vet inte hur jag mår längre, många frågar, vilket jag är tacksam för... men jag vet inte längre... har inte känt mig frisk på snart tre månader, de ena efter de andra... så hur mår jag? När vet jag? När ska jag känna att jag mår bra... eller dåligt för den delen, för just nu känns de varken eller...

Längtar till jul! Få komma hem till känslan å stämmningen av jul... en varm brasa som värmer och en gran som skiner...

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0